07 juli 2006

een enerverende dag

Soms heb je van die dagen dat alles tegen lijkt te zitten. Vandaag was zo'n dag.
's morgens vroeg via de aannemer naar de wijk gereden. Met het opladen van de graafmachine ging het allemaal goed, zij het op een wat vreemde manier... Maar toen ik in De Wijk aankwam waren er twee verassingen.

De jongens van BAM, die de combi-aansluitingen in de meterkast zouden maken, waren bijna klaar. Gas, water en elektra was keurig naar binnen gewerkt, behalve de CAI. Op zich nog niet zo belangrijk voor TV of dergelijke, maar aangezien er zelfs geen mantelbuis was neergelegd (dat mocht niet van de bazen) zou op een later tijdstip de oprit opnieuw worden opengebroken. Ik zag mijn hele planning in het water vallen. Dus ik de BAM gebeld, daarna de Rendo en tenslotte kwam ik bij Essent uit. Anderhalf uur later stond die laatste bij mij aan de deur met de mededeling dat hij een aannemer had gevonden die de CAI er alsnog in zou leggen. Leek dat toch nog allemaal goed te komen.

Toen ik het huis binnenstapte merkte ik meteen de staal-matten en vloerverwarmingsbuizen op. Enkele denkseconden later besefte ik dat de vloer nog niet af was. Vloer nog niet af?!!!!! De aannemer gebeld, die was net zo verrast als ik. Het bleek dat het zand op was en dat dat de reden was voor het uitstel. Later die dag kwam de vloerenlegger alsnog om de laatste paar vierkante meter te leggen.

Verder heb ik betonbanden gescoord bij de aannemer en heb ik met hulp van Harm Peter 20 gipsplaten (122x300cm!) van de verbouwing van school opgehaald. En op speciaal verzoek van Harrold heb ik nog een kiekje van de CV-ruimte gemaakt, die nu wel mooi netjes is. Ook de goed gevulde meterkast mag er wezen. Morgen meer plaatjes van de vloer.