19 mei 2007

Update nummer zoveel

Ach ja, als je je blog niet meer lekker bijhoud, dan kijkt niemand er meer naar. En waarom zou je dan je blog bijhouden als toch niemand er naar kijkt... Maar nu weer een poging om deze visueuze cirkel te doorbreken.

Na een aantal malen te zijn gewekt door een wel erg luidruchtige vroege volgel (die onder de dakpannen een nest aan het maken was) heb ik dan toch eindelijk dat laatste stukje dakrand ook voorzien van vogelschroten. Zielig voor de vogel (zijn nest was half af) maar ik heb het nestje keurig in een boom gelegd. Een paar dagen later hadden we het beest weer onder de pannen, was ie gewoon weer aan het proberen... Nu zit het wel vogelvrij dicht.

Momenteel zijn we bezig met de tuin en het terras. Het krot achter in de tuin is afgebroken en in etappes naar de stort gebracht. Achter de carport heb ik een afdakje getimmerd, waaronder het gekloofde en gezaagde hout (allemaal nog van de oude dakconstruktie) mooi kan drogen.
De oude grasmat was ik met de graafmachine aan het omspitten, maar daar ben ik halverwege maar mee gestopt. Binnenkort komt een professional de achtertuin goed omspitten en zaaiklaar maken.

Een deel van het terras is lager en om het hoogteverschil op te vangen metsel ik momenteel een muurtje. De stenen zijn nog van het oude voorhuis. De bult kalk en stenen gaapt ons nu al meer dan een jaar aan, maar nu wordt ie dan toch echt kleiner.