16 juni 2006

sleuven frezen

Je staat er eigenlijk nooit bij stil: hoveel stopkontacten en andere voorzieningen er eigenlijk in de vloeren en muren van je huis verwerkt zitten. Maar het is vast erg veel. Zo ook bij ons 'projectje': Aanvankelijk dacht ik dat er wat teveel inbouwdozen waren geleverd, maar inmiddels hebben ze allemaal een plek gekregen. Ook de bossen electrabuis en de rol van tweehonderd meter waterleiding zijn bijna allemaal opgebruikt. Dan zal ook de 600! meter slang voor de vloerverwarming er ook wel geheel ingaan.

Ik ben al weer een tijdje beter, maar had eerder nog geen goesting om de electronische pen weer ter hand te nemen.
De afgelopen 4 werkbare dagen ben ik met hulp van afwisselend Matthias, Eline en Reinier in de weer geweest met gaten boren, sleuven frezen, riolering verleggen, water- en verwarmingsbuis leggen, en electrabuis buigen (dat ging regelmatig mis) en aaneen koppelen. Eigenlijk niet veel anders dan de vorige posts. Maar ook dit moet door en zal ook wel weer een keer eindigen. Eline is verder gegaan met haar deelproject: plamuren, schuren, schilderen, weer schuren, weer schilderen... ik ben blij dat ik dat niet hoef te doen! Natuurlijk hielpen Remon en Joran ook af en toe mee!

Ondertussen is er nog isolatiemateriaal en staalmatten geleverd en nog wat ander spul. Ik heb al een aanzet gemaakt met de vloer-isolatie. Morgen weer verder, dan ook actuele foto's.