13 mei 2006

verdiepingsvloer

Het lijkt er op alsof ik dit blog nu in omgekeerde volgorde weer invul. Schreef ik op 24 augustus 2005 dat de verdiepingsvloer eraf ging, vandaag kan ik melden dat een deel van de verdiepingsvloer er weer opgemaakt is. Zowaar weer een gedenkwaardig moment (daar heb ik inmiddels een heleboel van. Wil iemand evt dubbele ruilen?).

Er was lekker veel hulp: bij zo'n grote klus als een vloer uit planken onontbeerlijk. Dick (niet te verwarren met Dik), Peter, Rian en later ook Harm-Peter staken de handen met mij uit de mouwen. In het begin moesten we er even inkomen en een werkbare werkwijze uitwerken. Zagen we electrisch of met het handje, doen we dat boven of beneden, meten we of tekenen we de planken terplekke af, gebruiken we het restmateriaal meteen voor de volgende plank of niet. Allemaal zeer wezelijke vragen bij het leggen van een vloer uit losse planken. En dan kwam daar ook nog de handicap bij dat we niet met de schoenen op de vloerdelen mochten komen (orders van Eline!). Dan maar op sokken.

Een paar kilo spijkers en een hoop bloed, zweet en tranen verder ben ik een tevreden mens. Kijk en oordeel zelf.