27 maart 2006

Uilebordraampje

Vandaag is er weer verdergewerkt door de jongens van Heetebrij. Nog even en dan is hun klus geklaard. Ik was er net op tijd om nog kort wat te overleggen (de plek van de dakramen bijvoorbeeld, niet geheel onbelangrijk). Ze hadden vandaag de dekveren (of hoe die dingen ook moge heten) afgemaakt plus enkele lood-dingen (voor de afwatering).
Maar het belangrijkste onderdeel was wel het raampje boven het achterste wolfsdeel, een soort uilebordraampje. Nu begint het echt 'af' te geraken. Morgen doen ze de dakramen nog en dan voorlopig even niets. Het erf begint er ook weer een beetje fatsoenlijk uit te zien en mijn eigen aanhanger kan er zelfs weer staan.

Net toen ik met Arjan nog wat dingen overlegde begon het te hozen. Binnen no-time droop de regen langs de pannenrij op de grond. Wat een water! Je snapt meteen het nut van een dakgoot en bijbehorende afvoerpijp...

Daarna werd het gelukkig weer droog, dus ik dacht: de carport verder metselen (als het dan een keer regent kan ik altijd nog binnen verder). Inmiddels was ook het deurkozijn van de schuur gesteld, dus dat kon er meteen bij. Afgelopen vrijdag had Stefan al uitgerekend dat er in totaal 10 steenlagen op kunnen, dus ik ben nu op de helft.
Binnen ook nog 4 rijen gemetseld en toen was de specie op (en mijn werklust ook). Maar dan moet je dus nog de voegen uitkrabben. En zo werd het toch nog half twaalf. De komende twee dagen even geen avondwerk!