04 februari 2006

soms zit het mee...

... en soms zit het tegen.
Vandaag lekker in mijn eentje gewerkt. Planning: binnen- en buitenriolering aanleggen, nuts-doorvoeren plaatsen en gaten rond de fundering weer opvullen. Kat in het bakkie...

Eerst maar eens geprobeerd de bestaande riolering er helemaal uit te halen. Dat is toch het allerbeste: overal nieuw spul in. Maar ik kon bij de weg de gresbuis niet vinden. Die zal wel onder die grote stapel kalkzandsteenblokken doorgaan. Dan maar het laatste stuk uitgraven.
Vervolgens kon ik met moeite de graafmachine naar achteren rijden, want ik had mezelf (of liever gezegd: de graafmachine) behoorlijk in de nesten gegraven. gelukkig ging het allemaal goed en kon ik het gat voor mezelf graven.
Dat moest ook wel behoorlijk diep, want de waterleiding moest ook nog onder de fundering door. En al is dat strookje maar 50cm breed, toch is het lastig om daar met een schep onderdoor te komen. Maar uiteindelijk lukte dat wel en had ik mijn eerste aktiepunt klaar.

Daarna heb ik de oude riolering naar achteren toe weggegraven, zodat daar de nieuwe ingelegd kon worden. om een lang verhaal kort te maken: toen het klaar was was het inmiddels 18.00uur. na het eten (de snack in De Wijk is echt een aanrader!) het grote gat dichtgemaakt, zodat de bouwlieden er maandag weer goed bijkunnen. En als je dan even niet oplet raak je met de graafmachine de muur......... Voor de tweede maal! ik hoop dat 2x in dit geval scheepsrecht is.

's Avonds de gaten aan de binnenkant van de woning weer dichtgegooit (een collega kwam ook nog even langs, gezellig!) en daarna weer naar huis. Alleen de binnenriolering is nog niet helemaal klaar. Maar dat moet volgende week wel lukken.